09 març Setmana Creativa: Cuina i Aprenentatges
Aquest any, la nostra Setmana Creativa ha girat entorn de les arts culinàries, una experiència educativa que ha implicat tots els alumnes de l‘escola. Els nens i nenes més grans han participat en activitats interdisciplinàries d‘àmbits com el lingüístic, el matemàtic, el mediambiental i el social. Els més petits, els d‘educació infantil, han treballat amb propostes adaptades a la seva edat, amb una perspectiva educativa i d’aprenentatge significatiu.
Una de les activitats centrals va ser la visita als Mercats de Barcelona. Allà, els alumnes van explorar parades, van conèixer productes locals i van participar en tallers culinaris dirigits per dinamitzadors professionals. Aquesta experiència els va permetre aprendre a cuinar plats deliciosos mentre descobrien la importància d‘una alimentació saludable i sostenible.
El punt culminant de la setmana va ser la darrera tarda en què les famílies van poder tastar les creacions que els alumnes havien preparat durant el matí. A causa de la pluja, l’esdeveniment es va traslladar a les aules, on es van exposar treballs i fotografies de les activitats realitzades durant la setmana. Va ser un espai compartit ple de somriures i complicitats, que va posar la cirereta al pastís d‘una setmana plena d’aprenentatges i experiències enriquidores.