30 oct. Bona cal·ligrafia
Escriure amb ploma demana tranquil·litat i activa la reflexió: cal pensar què vols dir i com ho vols dir; cal coordinar el pensament amb la motricitat de la mà, dels dits, i prendre consciència també de l’estètica: una cal·ligrafia bonica, amb una ortografia cuidada, permet una lectura més agradable i plaent. I la ploma ens hi ajuda.
Aprendre a llegir i a escriure, a més, són cares d’una mateixa moneda. L’escriptura engega tota una maquinària que posa en marxa més regions del cervell que quan usem un teclat. Com explica el neurobiòleg Héctor Ruiz, els estudis demostren que quan els nens escriuen a mà s’activen també parts del cervell relacionades amb l’aprenentatge de la lectura.
Sabem que alguns dels nostres exalumnes han mantingut el costum d’escriure amb ploma, i que a d’altres aquesta destresa adquirida de petits els ha ajudat de grans. En qualsevol cas, seguim convençuts que aquest hàbit és un dels tresors pedagògics de la nostra escola.
Per tot això i més, estem molt contents que les primeres alumnes de tercer -les properes setmanes en vindran molts més- ja escriguin amb ploma.